söndag 7 november 2010

Sicko i helgen

Söndag morgon och min helg hittills har inte varit jätterolig... jag vaknade natten till i fredags och kände mig konstig och sen var det kört.. jag var uppe halva natten. Jag vet inte om jag fick magsjuka, för Camilla var sjuk några dagar innan mig, eller om jag ätit något- för vi hade olika symptom.
Jobbigt i alla fall och jag har känt mig riktigt risig; hög feber och ont i kroppen. Våra fredagsplaner gick också i kras; jag och mina sambos skulle åkt in till Arad och gått ut och ätit och gått på bio. Istället stannde vi alla hemma och jag kände mig osocial, sjuk och ynklig. Ledsen till och med. Gick och la mig vid 21.00. På lördagen mådde jag bättre men kände mig hängig och hade en obehaglig känsla i magen. Jag skulle varit på "Mums and babies" hela lördagen från nio på morgonen till nio på söndag morgon men Camilla tog dagen för mig så fick jag dagen på mig att vila. Då var jag hemma här med Märtha och Julia, jag skrev brev, solade, tog en promenad och bara vilade. På kvällen gick jag till mums and babies och det man gör där är att umgås med de två kvinnorna och ett barn som bor där. Sen har man hand om att låsa på kvällen och sådär. Det var trevligt, vi lyssnade på musik, kollade på tv, drack te och så. Idag när jag vaknade känner jag mig som igår; frisk, men med en liten konstig känsla i magen. Jag tänker mycket på vad jag äter nu i början. Nu är klockan strax efter tio och jag är hemma i mitt rumänska hus igen. Jag, Julia och Märtha ska ta en promenad till slottet (eller så långt vi orkar) och vi kommer gå långsamt..jag vill inte ta ut mig..

I natt drömde jag förresten att jag och min familj skaffade hund..Ajra hette hon/han? men vad jag vet ska vi inte göra det?! hehe. När jag vaknade hade jag en speciell känsla i kroppen och det var att jag längtar efter min familj! :)

Love you
Olgi

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskling!
När man är sjuk och inte mår bra då skall man vara nära sin mamma...
Så tråkigt att hela helgen "försvann". Jättebra att Du tar det lugnt med vad Du äter.
Vi har haft en jättekul helg.
På fredagen blev det ju surprisekalas för mig med Champagneprovning, jättekul och underbar mat.
Igår var vi ute och åt med vänner på en härlig Italiensk restaurang. Det blev ganska sent, så idag har vi slappat och tagit en skön långpromenad...
Vi har försökt ringa Dig flera gånger, men kommer inte fram...

Vi saknar Dig och tänker på Dig mycket/Mum