söndag 21 november 2010

I väntan på scones..


Söndag förmiddag, vi städar huset och lyssnar på Jose Gonzales. I ugnen står scones som vi ska ha till frukost.

Lite senare ska jag och Alex nog gå upp till slottet och ha picknick.

Helgen har varit bra!

Fredags: Åt middag hemma med Märtha, Karin , Julia, Nigel och Karen. Det blev hemlagad pizza och morotskaka. Jag hade mitt rumänska prov via skype och det gick jättebra! Vilken lättnad!
Senare på kvällen gick jag hem till de andra tjejerna och så gick jag och Alex ut..vi gjorde ett litet skämt för några i organisationen haha. Som vanligt när jag är med Alex blir det sent och jag var hemma vid 03.00.
Lördag: Jag, Märtha, Julia och Karin liftade till marknaden i Pancota där vi köpte grönsaker, frukt..jag köpte även ett par mysbyxor och så åt vi lunch där på ett ställe där de står ute och grillar kött och så får man starl senap, pommes frites och bröd. Det var väldigt mycket folk på marknaden och vi hörde folk viska "ingleso" -engelsmän/engelskor, när vi gick förbi. Efter det liftade Märtha och Julia hem men jag och Karin gick till den svenska second hand affären som ligger bredvid marknaden. Där hittade Karin tre tröjor och jag en tjock tröja. Killarna som jobbade i affären var grymt duktiga på engelska och de visste vilka vi var, att vi jobbade i en organisation i Siria. De lät oss inte betala för tröjorna så det blev fyra tröjor gratis allt som allt! Sen skjutsade en av killarna hem oss då han också bor i Siria. På kvällen kom Rob och Heather på middag, de är här och hälsar på i en vecka, och det var jättekul att få umgås med dem och höra hur de har det i England. Vi lagade jättegod mat och hade en trevlig kväll.

Idag skiner solen och jag väntar alltså på frukosten..
Hoppas ni har det bra,
KRAM Olgi

1 kommentar:

Anonym sa...

Raringen!
Det låter som Du haft en skön helg...
Med tanke på "känsliga magar" som vi pratat om så tänk på att när de friterar pommes på marknader osv så byter de inte oljan såsom vi är vana vid, vilket kan vara en källa till magsjukor, tänkvärt.
Här hemma har snön som var så fin börjat smälta, suck.
Jag längtar sååå efter Dig och det känns skönt att Du kommer hem för att fira jul...
Vad kul att tentan gick bra. Hoppas att Du är i fas med Dina inlämningar så inte det hänger över Dig.
Idag skall vi äta "Farmor Olgas fisk-biffar" med alla goda tillbehör, tänker på Dig och hur mycket Du tycker om dem...

Var rädd om Dig/kärlek från Mama