onsdag 3 november 2010

Fantastic day


Det har varit en sån otroligt bra dag i dag. JAG ÄLSKAR ATT VARA I COMMUNITY.
Idag har jag blivit pussad i hela ansiktet av massa söta små tjejer, jag har kittlats och blivit kittlad, jag har pluggat matte och alfabetet med barnen, jag har pratat rumänska i massor, räknat näsor och ögon (min pedagogiska matte) och massa mer..

Det var adult literacy på förmiddagen- det projektet jag leder och det gick bra! Fast alla var inte hemma, men de vi undervisade var intresserade och skötte sig bra! På morgonen gjorde vi även crafts- mer alfabet inför adult literacy och hw club.

På eftermiddagen var det hw club och alla vi som jobbar med detta tyckte att det gick mycket bättre idag än i måndags. Barnen var lugnare och jag satt ute med en del av dem vilket gjorde att det inte var massa syskon runt omkring som krävde uppmärksamhet på samma sätt.

Att ha en mobiltelefon är ju väldigt fascinerande för de här små..en av tjejerna har fått en gammal telefon- vet inte om den funkar, av sin pappa och den har två melodier som hon spelar om och om och om igen. Hennes lillasyster fick lyssna på engelsk musik på min telefon och det tyckte hon var jättespännande..

Imorgon är det mer jobb, hw club på schemat. Jag och josefina ska gå ut till community tidigare imorgon för att kolla till en tjej som var sjuk idag. Mår hon lika dåligt imorgon ska vi gå och köpa någonfebernedsättande medicin till henne.

Hoppas ni mår braa.. you know I love you.
Olgia

Inga kommentarer: