söndag 14 november 2010

Go helg

Jag har det så himla bra, hur har ni det??

Helgen är wonderful här i Romania! Det är jättvarmt och skönt, jag skulle kunna gå runt i shorts om jag inte hade så bleka ben..

Snabb uppdatering om helgen hittills:

Fredag: Hela jobbdagen gick åt Kids club som jag och Alex leder och det blev hur bra som helst! Andreas var nöjd. Vi planerade och förberedde på fm och hade kids club på em. Det blev sånger, drama, pyssel och lek- barnen var glada och tyckte det var kul så då nådde vi vårat mål! Det är väldigt kul att jag och Alex leder något ihop- vi har sjukt kul tillsammans (lite för kul kan säkert vissa tycka) och vi står varandra verkligen nära. På kvällen åt jag middag här hemma med Julia och Karin och sen gick jag hem till Josefina, Olivia och Alex. Vi åt godis, drack te och dansade massa till fånig musik. Sen gick jag och Alex ut och träffade på Johnny, Gid och Aaron. Johnnys föräldrar skulle komma där på natten så vi gick med och hälsade på dem. Sen hängde jag Gid och Alex på natten och hade skitkul. Jag var hemma runt halv fem på morgonen.

Lördag: Sov till typ elva och så låg jag och Camilli kvar i våra sängar och pratade i typ två timmar. Sen var hon så gullig att hon gjode frukost till mig, eller brunch kanske jag ska säga, : pannkakor, sylt, grädde och varm choklad! Jag tog en springtur igår vilket var jättehärligt, men jag blev rätt uttittad av alla i byn.. Vid 17 liftade jag, Camilla, Karin(Julias kusin som ska bo hos oss en månad) och Märtha in till Arad i en gul minibuss med ett par som spelade fånig rumänsk musik jättehögt. Varje gång vi skrattade tittade mannen argt på mig och Camilla i backspegeln. Vi gick till den enormt stora kyrkan i Arad och visade Karin och jag tände ett ljus för vår lille pojke som dog för några veckor sen. Vi åt middag på en restaurang vi tycker mycket om, och det blev jättegod pizza och efterrätt. När vi skulle tillbaka för att lifta gick det förbi tre män varav den ena tafasade mig på rumpan- usch, kass kvinnosyn här eller vadå!! Vi stötte även på en del av killarna som bor på gatan. Det gör lika ont varje gång när de går och andas i sina papperspåsar. Så frustrerad och hjälplös känner man sig. Vi liftade tillbaka redan vid 21.30 för egentligen är det inte ok att lifta så på kvällen, speciellt inte på en lördag. När vi stod vid liftstället sträcker jag ut tummen och en vit liten skitbil stannar, för att plocka upp oss tror vi. Men nej, ut stiger tre män och säger allvarligt; God kväll. Vi är från polisen. De visar sina brickor för oss. De vill se id vilket jag INTE hade med mig, inte Karin heller. Då blev jag ganska nervös för det ska man ju egentligen ha. Som tur var hade Camilla och Märtha med sig id och Märtha hade även ett kort med Networks adress på. Vi förklarade vilka vi var, hur länge vi hade varit här, vad vi gjorde och var vi kom ifrån. Vi pratade en liten stund men sen åkte de vidare. Vad hade hänt om ingen av oss haft id med sig?! Jag kommer alltid ha med mig det i fortsättningen...

Sön: Idag, sov till runt halv elva och har huggt ved i ca 2 timmar med Märtha. Vädret är som sagt underbart..ska snart ta en dusch och sen ska vi över till de andra tjejerna på fika. Det blir även middag och hejdåkalas hos dem sen då Chloe åker tillbaka till Australien i ett par månader imorgon bitti. Jag kommer sakna henne.

Hoppas ni har en go helg, you know I love you.
Olgi

Inga kommentarer: