måndag 28 mars 2011

Mum har åkt hem, men oj så kul vi haft!

Mamma kom hit den 19 mars och åkte hem idag den 28 mars. Det var 10 riktigt roliga och härliga dagar förutom det att jag var rätt sjuk...jag var ju sjuk förra veckan också, jag blev faktiskt aldrig riktigt frisk. Det var nog influensan så ja har ätit pencillin och känner mig bättre. Så det som var trist var att jag inte jobbade på onsdagen och torsdagen, vilket ag ju såklart så gärna ville nu när mamma var här. Men hon tag hand om mig och det var så roligt att ha henne här. Vi fick mycket tid ihop att prata, äta god mat, promenera, vi var i Arad osv... Mamma kom på en lördag och då var jag i Arad på kvällen för Josefina fyllde år. Så när hon kom dit med minibussen tog vi taxin ihop till mitt hus i Siria. Så roligt att se henne och hon sov över hos mig. Resten av veckan så har vi ju jobbat, fast jag bara 1, 5 dag, ätit middagar på hotellet och sådär. I fredags var vi hemma hos Jonny på middag och med var också Aaron, Camilla och Märtha. I lördags var vi inne i Arad hela dagen. Vi shoppade, promenerade, var på en engelsk pub, åt middag på en italiensk restaurang, drack öl på vårt favvocafe...allt på uteserveringar! Härligt! Inte lika härligt att springa till bussen i ÖSREGNET. Men skrattade gjorde vi...:) På kvällen såg vi på film och på söndagen var vi hemma hos en rumänsk kompis som jobbar på hotellet och på kvällen middag i mitt hus. Känns jättetråkigt att hon har åkt...och jag har hemlängtan. Snart är det dags att boka biljett hem och det ska bli så kul att träffa er alla! Love Olga

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar dig!
Sigge

Anonym sa...

Hjärtat!

Tack för en underbar tid hos Dig och alla "trollbarn"
i Siria.
Känner mig så lycklig och glad över att ha fått träffa allihop igen.
Vilket jobb Ni gör! Enastående, tror inte Ni förstår fullt ut hur fantastiskt det är och vilken skillnad Ni faktiskt gör...
Att få vara Din mamma gör mig mycket stolt...

Var rädd om Dig.../Mum

Anonym sa...

Älskade sjuklingsmollass!
Vi saknar dig här hemma...Jag och vippus tänkte på dig när vi var och tittade på glasvegas på bengans idag! De var skitbra och deras nya svenska trummis...hon ser skitball ut! LOVE U

Puss från Higgen