måndag 7 mars 2011

Monday, happy monday

Måndag och ny vecka. Visst är det alltid blandade känslor när måndagen närmar sig? När det är söndag och man känner hur måndagen kryper sig sådär tätt intill, pluggångesten sätter till och man känner sig bara plötsligt så trött... Det var läääänge sen jag kände så; här är varje dag full med så mycket oväntat och jobbet är så sjukt roligt! (Det vet ni ju att jag tycker) :)

Tex så....

-Stinker jag av tjejparfym efter att ha blivit fullkomligt överröst med detta av en liten kille i byn.

-Fick jag en puss på munnen av en av de små tjejerna

-Lekte jag charader med tonårsgruppen

-Hade jag ett lite allvarligt snack med en mamma till en av eleverna då hon varit lite väl busig

-Har jag planerat 18 lektioner (för 6 klasser, hela veckan)

-Har jag testat en ung kille på vad han kan och inte kan i matte, skriv och läsning

-Har jag sprungit, lekt, kramat och busat med alla barnen

- och tänk att vi pratar både svenska, engelska, rumänska och lite gypsie varje dag!
Nu ska jag duscha, äta och sen senare ikväll ta en lång och härlig promenad med Alex!
Love you and happy monday!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finaste lilla O!

Ja, det är verkligen som Du sagt flera gånger; Du får minst lika mycket tillbaka som Du ger.
Helt fantastiskt...

Ser att vädret har blivit så mycket bättre hos Er, rena vårvädret :-)
Här hemma är det också stor skillnad.
I lördags när vi grejat i trädgården (sågat och klippt buskar), så satt vi en stund i solen, grymt skönt.
Nästa lördag är jag hos Dig...

Längtan och mycket kärlek/Mum

Anonym sa...

Ciao!

Tips; lyssna på "somliga går med trasiga skor" med Eldkvarn, kommer osökt att tänka på Familjerna i Comunity!

Tata