måndag 30 november 2009

kaffe och dansparty

Idag var en JATTEBRA arbetsdag, har skrattat sa sjukt mycket med vara vanner i community, de ar sa roliga!

-Lamnade tvattmaskinen hemma hos en familj
-Hangde med familjerna, bokade fler tvattider m.m
-Lunch
-Promenad till posten
-Homeworkclub- gick jattebra!! Fast det borjade inte sa bra da en del blev ledsna for att de inte fick vara med...da blir jag ocksa sa ledsen och kande mig ganska upprord! Vill att alla ska kunna fa chansen att vara med och lara sig lasa, skriva och rakna..men vi kan inte ta alla pa en gang.
-Gick till familjen som hade tvattmaskinen
-Drack kaffe, dansade och at hembakat brod hemma hos en familj. Skojade med barnen, pratade, lyssnade pa musik och hade sa sjukt kul! Jag och Martha blev bjudna dit pa sondag for att dansa med dem. De vill da kla upp oss i fina skor och kjolar...de ar sa fruktansvart duktiga pa att dansa, en lektion av dem hade varit grymt! ;) Men vi kan inte ga dit. Vi hade valdigt kul hemma hos dem, de har harlig humor, skojar mycket och ar alltid sa glada. En rolig grej var nar Martha skulle forklara vad "horse" betyder och hon stallde sig upp i ett rum fyllt av manniskor och visade hur man klev upp pa hasten och hur man red hasten. Eller nar en liten tjej riktade fjarrkontrollen mot mig och tryckte pa en knapp och jag borjade gora olika rorelser for varje gang...sa harligt nar de skrattar!

Vi var tillbaka pa kontoret runt 17.15 och sen liftade jag, Miia och Martha hem till Covasint med ett aldre par i en skapbil. Nu kom vi precis hem och jag kanner mig trott och glad!

Ska nog trana lite, lyssna pa musik, duscha och ata...Imorgon ar det forsta december, Rumaniens nationaldag sa vi ar lediga.

Puss och kram Olgi

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ciao!
Vilken härlig arbetsdag med kaffe, dans och musik. Synd att ni inte kan gå dit på Söndag.
Rumäniens nationaldag, 1 dec! Kände jag inte till. Vad händer då?
Hur firar ni det i Covasint?
Ha en bra nationaldag!!

D Kooool

Anonym sa...

Hej!
Det där låter ju verkligen som en vanlig dag på jobbet, ha ha!!
Här hemma är ljusstakar och julgardiner på plats...
Vad kul att fira nationaldag, händer det nåt extra i Siria eller Cowasint? Stor kram Fin-O
/Mamma

Olga sa...

M och P!

Pa nationaldagen var vi tjejer hemma hos Sam, en tjej i org tillsammans med Liz och Heather. Vi fikade, kollade pa Breakfast at Tiffanys och at harlig middag. Vi var dar hela dagen och kom hem sent runt 22.00.

Hoppas allt ar bra dar hemma, jag alskar er!