söndag 10 oktober 2010

My weekend...

has been awesome!! Har varit iväg nästan hela helgen, det är skönt att vara hemma nu på söndag kväll.

Fredag: Efter jobbet gick jag, Märtha och Camilla hem till Aaron, Dave och Johnny på vingården. Vi drack vin, hängde och såg på en av de bästa filmer jag någonsin sett: "In to the wild". Sett den? Om inte;se den!! handlar om en kille som gör sig av med sina pengar och id handlingar och ger sig ut med endast en backpackerväska och de kläder han har på sig.

Lördag; Jag och Märtha liftade in till marknaden i Pancota; där handlade vi potatis, frukt och grönsaker och åt lunch. Det är så otroligt häftigt där; fullt av människor, liv och rörelse. Allt säljs där och då menar jag allt! Tex däck, kläder, telefoner, musik, tyger, mat och djur. Maten är billig också och allt smakar så mycket bättre. Vi åt lunch där också; på ett ställe utomhus där de står och grillar kött. Till det får man pommes frites, senap och bröd. Himlans gott! Vi träffade Sam, Liz, Alex och Johanna där och sen liftade vi hem. Men vi var bara hemma en snabbis för sen tog vi med oss en picknick och gick upp till det gröna, stora, övergivna huset på kullen och hade picknick i solen. Det var så varmt i solen! Så underbart att sitta där med solen i ansiktet och det enda man ser är himlen och gröna kullar.. efter det gick vi hem till de andra tjejerna i Siria och såg på "House"- grym serie. På kvällen åkte jag, Kari, Olivia, Johanna, Alex, Josefina och Alanna till Arad- till den nya "mallen" och åt middag; chinese food och det var så gott! Vi kom hem rätt sent och såg då på film hos tjejerna.

Söndag: Vi började dekorera här hemma! Jag har satt upp mina foton ovanför min säng och vi har börjat på vår vägg inne i vardagsrummet som ska vara full med bilder och coola citat. Jag hade världens goaste brunch hemma hos de andra tjejerna, vid 13 tiden, det var jag, Alanna, Olivia, Alex, Josefina och Johanna. Gröt, toast, ägg i form med ost, cupcakes, kakor med frosting, kaffe.. sjukt gott, älskar sunday brunches- vår tradition. Vi har ju börjat med accountability groups nu- jag är med Josefina och Alex så vi pratade länge idag. Nu är jag hemma med Julia, Camilla och Märtha och vi har lagat soppa som vi ska äta nu!

Annars har jag lite ont i magen..hoppas INTE jag blir magsjuk..Chloe och Alanna är det fram och tillbaka..

PUSS love you, Olgi

Inga kommentarer: