söndag 3 oktober 2010

Buna ziua!


Det är söndag och kl är 13.16 här i Rumänien. Dvs 12.16 i Sverige.

Hoppas ni har det bra?

Jag har det jättebra, det är så roligt att vara tillbaka och träffa alla- speciellt barnen och alla familjer i community såklart.


Jag bor i ett jättefint hus i Siria tillsammans med Julia, Märtha och Camilla. Det kommer bilder senare på huset.

En liten kort uppdatering om vad som hänt hittills;

Jag har jobbat- mycket planering inför projekten vi har- båda nya och gamla. Jag kommer främst jobba med Hw club, Kids club och Adult litteracy. Jag har varit mycket ute i community och det är så roligt att träffa alla, de blev väldigt glada att se mig också och barnen är sjukt imponerade över att jag har tagit körkort haha..


Helgen har också varit bra; var på maskerad med temat "filmkaraktärer" i fredags kväll då Johanna fyllde 20. Vi i vårat hus hade ett gemensamt tema; Alice i underlandet. Jag var Alice, Camilla katten, Märtha hattmakaren och Julia den elaka drottningen. I går, lörd. så städade vi och gjorde i ordning här, sen liftade vi alla (förutom Julia) in till Arad- bla med en lastbil, där vi åt lunch, kollade i affärer och köpte saker vi behövde till huset. På kvällen åt vi middag hemma och så kom Aaron över och så såg vi på film.


Bilden där uppe till höger är på mig och mina crazy sambos- utklädda till lustiga varelser i "Alice i underlandet". Från vänster; Julia som den elaka drottningen, Märtha som hattmakaren, jag som Alice och Camilla som katten.
LOVE YOU. OLGA

Inga kommentarer: