torsdag 14 oktober 2010

Hej Sverige!


Jag kom hem till Sverige för en stund sen! Var ett tag sen jag nämnde det kanske, men jag kom hem för att vara med och fira mamma som fyller år! :) Jag åker tillbaka till Romania den 26 oktober igen.

Jag sitter nu i min säng och är jättetrött..jag har rest sen kvart i tre imorse rumänsk tid- dvs kvart i två svensk tid. Först taxi till Arad- ca 30 min, sen minibuss till Budapest, Ungern, ca 4 h. Därifrån flög jag direkt till Göteborg på ca 2 h. Trött var ordet, men resan gick väldigt bra. Mamma mötte mig på flygplatsen och så körde jag hem, vi hämtade även upp mitt körkort på posten, känner mig faktiskt nöjd med det! Riktigt kul att köra bil också men det bästa var att träffa mamma såklart :)

Packningen var lätt, då jag inte tog med mig så mycket hem, vilket är skönt då jag är så van vid att ha en stor röd lapp med texten "HEAVY" hängandes på mitt bagage..

Igår var begravningen för vår lille kille i byn förresten. Det var jättefint och väldigt känslosamt..hela byn var där. Först var vi hemma hos familjen där det var öppen kista och prästen pratade. Sen togs kistan i en häst och vagn till kyrkogården en bit bort. Vi andra tågade efter.
Jag hoppas så att hans familj ska kunna finna någon sorts tröst.

Anyways..nu ska jag väl vila lite..jag är sååå trött.
Vi hörs snart, puss
Olga

Inga kommentarer: