torsdag 14 april 2011

14 april

Tiden går så fort ändå... tänk det är 14 april idag. Jag har haft en bra dag, men känner mig rätt trött. Vädret är mulet och det regnat vilket väl gör att man känner sig tröttare. På fm hjälpte jag till att fixa och städa i ett hus inför att ett stort team ska komma hit och jobba i en vecka. På eftermiddagen var det Hw club och det gick bra. Men i min mittenklass var två killar lite väl jobbiga och fick flera varningar och var nära att bli utslängda...diciplin tips någon? :) Vi ska börja med en annan metod som vi hade när jag var liten i skolan; pricksystemet. Alla i klassen har sitt namn på tavlan och så får man en prick när man beter sig illa. Vid tre prickar får man gå (eventuellt lämna klassrummet i några minuter). Kan vara bra då barnen får se hur många varningar de har och får en chans att skärpa till sig... Annars är de så sjukt goa...hade en av mina goa små tjejer (Lilla C) som var med i slutet av dagen och städade, alltid lika glad att hjälpa till oavsett om vi svabbar golv eller tvättar fönster. En anna sjukt kul grej; idag planerade jag inför vår engelska klass som ska börja på måndag! Jag och Alex kommer hålla i den. Grupa Mov som var en tonårsgrupp blir en engelska klass och de eleverna som gick i Mov har flyttats till andra klasser, och vissa av dem kommer ha hemundervisning istället. Jag tror,och hoppas,att engelska klassen kan bli riktigt bra; att kunna engelska är verkligen något som skulle kunna hjälpa de här människorna ännu mer vad det gäller arbete osv. Ha en bra kväll, Love Olgi

1 kommentar:

Anonym sa...

Ciao lilla O!

Vad mysigt att fina, underbara lilla C hjälpte Dig att plocka i ordning. Vet hur mycket hon älskar att vara nära Dig. Tänker mycket på henne och undrar hur hon kommer känna när Du flyttar hem till Sverige igen...
Igår var vi och lyssnade på Plura, såååå bra.
Så idag hör jag all musik inne i huvudet och tar ett par danssteg ibland (tönt, ja jag vet).
Hilda håller på för fullt med alla förberedelser till student. Klänningar mm.
I morgon skall vi på lille Leonardos dop...

Vi längtar alla så mycket efter Dig.


Kramar/Mum