onsdag 23 september 2009

Working in Siria

Ciao! Ce faci? Jag har borjat lara mig rumanska, och det kanns bra sa att man kan kommunicera med folk!!

Jag har det jattebra! Idag har jag jobbat hela dagen i dne fattiga byn Siria och det var bade roligt och jobbigt! Min basta van Bianca som ar 10 ar och rom blev jag kompis med sist jag var har och hon kande igen mig! Sa medans jag jobbar i Siria sa hjalper hon mig och sa leker vi emellanat, sa som man gor med alla barn. De ar sa goa och man kan inte lata bli att bara alska dem!

De bor sa otroligt fattigt, i lerhus, oftast med bara ett rum dar en stor familj bor. De har begransad tillgang till allt. Idag har jag malat fonster och dorrar i deras hus och jag tankte da pa skillandne gentemot Sverige och det far mig att bli ledsen och ma daligt.

JAg delade ocksa ut bebisklader hos en familj och sa var jag i en skola med nagra andra volontarer och pratade med nagra larare om att vi ska vara med pa lektioner.

Hors snart! Hoppas alla har det gott i Sverige!

Love you! Olga

6 kommentarer:

helle sa...

Vad spännande det låter och givande. Hur är maten då?? Är det nått gött eller? Saknar dig olga. puss puss

Anonym sa...

Kära lilla O!
Förstår att delar av detta måste vara jättejobbigt för Dig.. Oerhört svårt att förstå vilka orättvisa livsvillkor vi människor har.. Tycker det är stort det Du gör..
Grattis på födelsedagen! Vi ringer Dig senare idag ***

Puss mamma

Anonym sa...

Grattis mollan på födelsedagen!!:) konstigt det känns att du inte är hemma.. idag spöregnar det usch. hoppas du har det bättre väder i Rumänien! :) pussar & kramar hildis

heedddd sa...

GRATTSIS MIN LILLA RÅTTA!
Grattis min stora bebis, hoppas du har haft en rolig men speciell fössle:)
Äskar dig

Anonym sa...

Hej Olga!
Idag är det Din födelsedag, 24 september, så vill vi skicka varmaste gratulationer från hela familjen (inkl hundarna). Vet från mor att det går bra för Dig! Beundrar Dig och Ditt arbete där - tänk, vad många måste älska Dig för att Du finns där för dem. Riktig "bamsekram" från mig och Håkan. Hälsningar från Gabbi och Johan. Maggan

Olga sa...

Tack alla! Fodelsdagen var jattebra och jag mar bra! VAd glad jag blir for alla gulliga halsningar! MAten ar go Helle, vi lagar den sjalva och da blir det gott...men valdigt onyttigt, choklad, glass och lask..det gillar inte vi svenskar..alla eng ater chips pa mackan! Hoppas ni mar bra, och fortsatt las! PUSSAR