torsdag 10 september 2009

My day

Idag har varit en bra dag!

Jag gick upp ganska tidigt (10.00) för att åka till torget och fixa med en VÄLDIGT (betona väldigt) försenad 18 års present till Lisa. Nej jag är ingen dålig vän, men jag var inte hemma på hennes 18 årsdag och sen har tiden bara gått...men förhoppningsvis blir hon glad för detta!

Sedan åkte jag och mamma till Östra där jag tog vaccinationen för Turberkulos (nej vi behöver inte prata om det så jag lämnar det där) där träffade jag också Märtha! Efter det köpte vi massa saker jag behöver ha med mig; schampo, balsam, plåster, huvuvärkstabletter, koksaltslösning m.m som är bra att ha med!

Mamma och jag åkte vidare in till stan för att ta Hepatit B spruta nr 2 på Carlanderska men eftersom att vi var så tidiga så bestämde vi oss för att äta middag på stan och det var goooott! En tripp till universitetet blev det också för att hämta kurskatalog till mig inför våren. Det blev en riktigt mysig mor och dotter dag!!

Sedan var det vaccinationen och efter det hem för att vara barnvakt. Vi promenerade ut till Sportarenan, hälsade på kossorna, pusslade och läste "Petter och hans fyra getter".

Ikväll har jag fikat med Linnèa och hon hade massa att berätta om sitt juridikstuderande, verkar jättekul! Alex slutade jobba kl 21 och då träffade vi henne och så gick jag och Alex hem till henne; käkade massa godis och såg på "10 orsaker att hata dig". Jag kan erkänna att det var första gången jag såg den...."Va?!?" tänker ni. Ja jag vet, pinsamt.

Nu är jag alltså hemma, ska kolla på lite 2½ men och sen soooooova!

Nu är det verkligen nedräkning!! Wohoooo!

Sov sött!
Molly/Silvia/Olof/Olle/Lilla O

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja nu är det verkligen nedräkning!!! Kuuul!

Linnea sa...

Det var verkligen supermysigt olgis!! vi ses imon!!

Linnea sa...

ååå va kul det kommer bli!!!!

Anonym sa...

jag kommer sakna dig olga!!!

Ingéla sa...

Lilla O!
Visst hade vi en härlig dag tillsammans, precis som vi brukar, Du och jag..
Hoppas Du kommer få en fantastisk tid i Rumänien. Är så glad för Din skull då jag vet att detta är något Du verkligen "brinner" för. Att vara Din mamma är en rikedom.. Hela vägen till.. osv.. Du vet.. xxx