tisdag 8 september 2009

Vaccination in my ass

Jag hatar att ta sprutor. Men ska man ut och resa och vara i "primitiva förhållanden", som det står på vaccinationskorten, får man leken tåla och vaccinera sig. Jag har påbörjat vaccination mot Hepatit B-tar min adra spruta på torsdag. Det var obehagligt visst, men inget mot hur det var att ta ett test för tuberkulos idag för att sedan ta själva sprutan på torsdag..usch..

Det sprutades nämligen in vätska på framsidan av armen och det brände gott. (NOT) Jag var där med Märtha och Julia och vi är nog ganska överrens om att vi borde tagit sprutan för en sisådär 8 veckor sedan. Det tar nämligen ett tag innan den börjar verka, och inte nog med det- man får "en böld som kommer såsa" som en av mina vaccinationsläkare sa.

Puss & godnatt
P.S En vecka kvar!

Inga kommentarer: