fredag 25 september 2009

19 ar och 1 dag!

Nu ar jag 19 och det ar ju lite gammlt...blev firad rejalt sa ni kan vara lugna! VAcktes av sang och sen var det fodelsedagsmiddag, presentoppning: rosa hantlar och rosa glittrigt hopprep-passar mig!

Sen kom det over fler volontarer for fest och de sjong for mig och det var massa snacks och annat gott!

Idag var en jobbig dag och jag kanner mig lite ledsen, mycket blev ptagligt idag. Forst var jag med i skolan pa lektioner dar och sedan jobbade jag vidare i byn Siria. Dar lekte vi med barnen, hjalpte till hemma hos folk, delade ut skor osv. Vi var hemma hos en familj for att flytta mobler nar jag markte att de i sangen hade fullt med cigaretter ocg glasbitar-det sov dem pa. MAdrassen var sonderaten (moss?) det var jobbigt att se...lekte mycket barnen som vanligt och har blivit slagen med en pinne, tafsad pa brosten och rumpan, biten i midjan och idag av misstag sa rakade en hund koras pa av en karra lastad av tegel sa hunden brot benet...jag stod langst bak och puttade pa och sag ingenting(det var mannen lansgt fram som inte brydde sig sa mycket om hunden) men det var scary, satckars hund! Sen retade alla mig och sa att "Olga dodade en hund idag" barara for de vet hur synd jag tycker om djuren ocksa...

JAja nu msate jag ga och vara social!

PUSS

4 kommentarer:

Anonym sa...

miss you!! jag skickar dig ett söndagsmail imorgon( ska bli till en vana :)) Du får ta så himla mycket intryck där nere..det är nog väldigt nyttigt att lära sig! Pusss love uuu
/L

Anonym sa...

Kära O!
Usch vad jobbigt att läsa denna blogg..
Förstår att Du kände Dig "störd".. Hoppas att Ni har möjlighet att prata igenom denna typ av händelser med varandra, så man inte bär de med sig utan kan gå vidare. Antar att Ni är fler som blir berörda på olika sätt. Jäteviktigt att Ni stödjer och stöttar varandra..
Söta, fina lilla Du..

Kramar mamman

Anonym sa...

Älskling!
Glöm inte kolla din mail då jag skrivit lite.. Mer mellan/oss där..
Idag 13,5 i vattnet men jag kämpar på.. Skönast om jag precis sprungit, annars lite... låt säg stickigt.. Kan nog funka ett par veckor till.. xxx U/Mamma

Olga sa...

aaa duktigt att du fortafarande badar mamma! Im impressed! Alskar dig!