söndag 15 maj 2011

Fredag och lördag

Fredag; Jag var hemma i fredags, allergi och sådär. Känner mig jätteaergisk nu för tiden... jag slappade, såg på film, läste och sådär. Skypade med mamma, pappa och Hilda också!

Lördag; Jättevarmt i lördags! Vi hade en "huset dag" eftersom att detta var min näst sista helg innan jag åker. Vi låg ute i trädgården och pressade hela dagen, fikade med svenskt kaffe och engelsk jamacaian cake, åt middag ihop, lyssnade på grym musik, åt glass m.m. På kvällen gjorde vi oss fina och liftade in till Arad. Där åt vi mer glass, gick i affärer och gick på bion: "Water for Elephants" med Robert Pattinson och Reese Witherspoon. Det var en bra och mysig drama och kärleksfilm men jag trodde den skulle vara ännu bättre än den var.

När vi skulle ta en taxi hem utanför tågstationen ser vi plötsligt en ung tjej, ser ut att vara i vår ålder, komma gående på höga klackar med en (ursäkta) medelålders sunkig man, skulle kunna vara uteliggare. Han går några steg bakom henne hela tiden och Julia säger; "Hmm...det där ser inte jättetrevligt ut..." Det är först då jag får syn på dem och vi följer dem med blicken när de går iväg en bit. Jag vet att bort till höger så hänger uteliggare så jag tänker för mig själv att det är upp till bevis om de går in där då...och det gör dem. Tjejen vrider lite diskret på huvudet och mannen följer efter, sen går de in vid ett huskrön.

Jag får panik, Camilla också. Så sjukt hemskt tycker vi.

Inte en jättebra avslutning här...men förutom den incidenten är min helg jättebra!

Hoppas ni får en bra söndag, en och en halv vecka kvar!

Puss Olgis

1 kommentar:

Anonym sa...

Söt-Fin!

Ja Du vännen, visst är det trist att se allt elände som finns. Tyvärr är det inte så ovanligt, det finns mycket hemskt i världen. Det gäller att försöka förändra där man kan och för övrigt vara positiv annars blir det för sorgligt...

Här hemma är vi ialla fall väldigt glada och räknar dagarna tills Du är hemma igen.
Kära, fina och underbara lilla Olga, vad kul det skall bli!!!!

Hoppas att det är bra med alla små vänner i Siria och att lilla C inte är alltför ledsen på Dig för att Du lämnar...

Mycket kärlek Mum
P.s Skype på torsdag