tisdag 30 mars 2010

Friday is the day Sweden

Det ar jattekul att ha pappa har! Vi jobbar ihop hela dagarna och har riktigt kul! I helgen bodde jag hos honom, vi hade picknick uppe pa slottet, promenerade i Siria, var i Covasint...jattekul att fa visa honom detta, mitt "andra hem" dar jag bott i nastan 7 manader!
I och med att det ar ca 50 "barn" har nu, PC kallas det, ett slags lager, sa har vi annorlunda arbetsuppgifter den har veckan och leder sma team. Jag och pappa har ett team och vi bygger honsgardar...haha, det ar kul och roligt att gora nagot annorlunda. Men valdigt langt ifran det jag brukar gora; att ha homeworkclub.

Pa fredag morgon bar det ivag hem. taxin hamtar upp mig och pappa i Siria, vi aker med den till Arad och darifran minibuss i ca 4 timmar till Budapest. Sen flyger vi hem till Göteborg, det tar ca 2 timmar.

Det ska bli roligt att komma hem. Men jag ska vara arlig och saga att det ocksa kanns valdigt, valdigt jobbigt. Men det hade ju varit konstigt annars. Jag kommer snart tillbaka, forhoppningsvis ett par veckor i augusti. Men anda. Det kommer bli jobbigt att saga hejda for ett tag till alla i community, alla mina barn och vanner dar. Jag kanner mig som deras basta van, storasyster och ibland mamma. Allt pa en och samma gang. Jag menar jag ar ledsen nar de ar ledsna, och jag ar glad nar de ar glada. Jag bryr mig sa otroligt mycket om dem och har saaaa mycket karlek till dem allihopa. De ar ledsna over att jag sa aka, och har fragor som; "varfor ska du aka Olgi? Nar kommer du tillbaka? Vad gor du I Sverige?" Jag undrar om de forstar, de har ju svart "att se" utanfor sin by.

Likadant till alla kompisar i organisationen...de tycker det ar trakigt att jag ska aka saklart. Hjääälp vad jag kommer att grata...

Imorgon fyller Olivian 20 ar och det ska vi fira! Sa imorgon kvall ska vi ha en middag har hemma och har bjudit in massa folk for att fira Olivia men ocksa for att ha ett litet hejdaparty for mig. Vi gjorde ett event pa facebook och dopte det till "Olivian is getting older and Olgay is searching for her roots" Jag kallar Olivia for Olivian och Johnny och Olivia kallar mig for Olgay. Men annars ar ju mitt namn har egentligen Olgi.

Karlek Olgi

Inga kommentarer: