söndag 13 februari 2011

Tata, Hilda och Hedvig!

ÄNTLIGEN! Pappa, Hilda och Hedvig kom i fredags och det är så kul att ha dem här!
Det är massa tryx och byx ska ni veta...:) som vanligt alltså!

Fredags; De kom vid halv sex tiden så jag skyndade mig till hotellet där jag mötte dem. Vi åt en god middag där! Otroligt kul!!!! Jag sov över där.

Lördag; Tog 9-bussen till Arad där vi promenerade omkring, gick i affärer, drack världens goaste kaffe på mitt favvo cafe (bla bounty kaffe, milkshake, frappe m.m) Vi var även en sväng på den stora mallen och så köpte jag "fornetti" till dem som är små degknyten med fyllning som är ett måste att smaka... sen drog vi oss tillbaka till huvudgatan där vi åt på en jättegod italiensk restaurang. Pizzan var supergod! Vi var väl hemma igen vid 17.30-18.00 kanske...vi var ganska trötta och spenderade kvällen på hotellet med film och massa snacks..matresa nr 211?! hiih. Jag sov även över hos dem denna kväll.

Söndag; Efter frukosten gick jag hem till mitt hus; duschade och fixade lite innan jag gick och mötte Hilda, Hedvig och pappa vid 11.30. Vi gick en liten promenad i Siria och sen gick vi upp till slottet och sen till det "gröna huset"; ett övergivet jättefint "minisott" och vi hade även en liten fika. Åt jättegodmiddag på hotellet med bla fruktsallad och glass till efterrätt. Pappa beställde in Sfika som även Hildis och Higgen smakade av med förtjusning (?!) väldigt starkt... Nu är kl 22.30 här och jag är hemma i mitt rumänska hus och ska sova här i natt. Imorgon blir det jobb; de ska vara med mig i byn och hälsa på alla och sen på em är det skolklubb. Ska bli jättekul att presentera dem för alla i byn! Middag blir det sen hemma hos mig.

Sov gott, massa pussar och kramar till mamma som jag, och vi, längtar efter!
Olga

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskling!
Vad underbart att få visa "Ditt" Siria för Hilda och Hedvig. Pappa är såklart lika glad att han äntligen är tillbaka igen.
Här hemma skiner solen idag, men det är kallt -8gr och blåst...
Det är väldigt tomt här hemma...

Snart kommer jag till Dig.. Pussa alla/Mum

Anonym sa...

Hej!

Ja efter att ha läst dagens blogg fick vi ju en förklaring på varför det är så "stilla" här hemma.
"Stökåbök" är alltså i Rumänien och ställer till oreda, hm...
Till oss sa de ingenting innan de åkte...
Du kan ju hälsa till dom och till vår pappa...

Kram Sigge och Cotten
P.s kram på Hjärtans-dagen D.s