onsdag 26 januari 2011

Interviews...

Idag har jag, Andreas, Josefina och Alexandra haft intervjuer hela morgonen! Det blev kaffedrickande, kakor och massa prat. Det kom c 7 pers som ansökt om platsen som lärare i våran club. Det var verkligen jättekul och spännande att få träffa massa olika människor och höra om vilka de var; utbildning, intressen osv. Vi har ett par som var extra bra som kommer gå vidare till en andra intervju. När en lärare är anställd kommer vi att kunna ta emot de andra tre klasserna som nu får vänta...så totalt 6 klasser!
På eftermiddagen hade jag, Josefina, Alex, Anne-Maikee och Sara cluben med tre klasser och det gick bra! Det blev guldstjärnor uppsatta på vår diciplineboard även idag när de var duktiga!

Nu har vår "tjejgrupp" precis varit här; vi är 8 st, och jag stod för middagen; pasta med tunafishsause och massa snacks och godis till efterrätt.

Mamma om du läser det här (vilket jag vet att du gör :) Jag har inte kunnat svara på ditt sms då jag tydligen inte har pengar på mob...jag har bett Hilda och Hedvig via facebook att be dig att fylla på men jag vet inte om de glömt det...för nu är klockan mycket och jag hade velat skicka dig ett svar! :)

Ett musiktips, lyssnar ihjäl mig på Adele: "Chasing pavements" och även "Hometown glory". Lyssna!!!
Hoppas ni mår bra, jag älskar er och längtar efter er
P.S Bilden är på mig i en av mina "DECE" mössor. Dece betyder varför på rumänska och är märket på de mössor, halsdukar, tofflor, strumpor m.m som också tillverkas i vår organisation. Dessa görs av kvinnor i byn och pengarna de drar in hjälper alltså till att försöja dem och deras familjer. D.S

Olgis

1 kommentar:

Anonym sa...

Ciao lilla O!
Mobilen är laddad, har Du redan märkt...
Systrarna är ganska glömska, har Du väl också märkt!!!

Ha nu en fin helg, har sett att Ni har det kallare igen liksom vi här.

Vi saknar Dig mycket och är så glada över Skype...

Skickar kärlek till Dig/Mum