lördag 15 januari 2011

In Romania


Det är lördag och kl är 18.05 i rumänsk tid. Dvs 17.05 i svensk tid. Hur har ni det?
Jag kom till Rumänien i tisdags, den 11 januari. Det är roligt att träffa alla barnen igen, det kändes som om det var länge sen fastän det baar gått tre veckor. Jag saknar redan Sverige och er därhemma.
´
Det har varit massa jobb sen jag kom tillbaka. Vår skolbyggnad är nämligen snart klar och vi beräknas kunna öppna på onsdag!! Det ska bli så roligt. Så vi har städat, målat, möblerat, försökt fixa "health certificates" till barnen och jag och Josefina har städat bajamajor som vi ska ha till skolan...det kan nog vara bra för mig då jag själv helst inte skulle använda en bajamaja och tycker det är...tjaa..inte jättefräscht. Men när det handlar om att göra det för barnen är det klart vi gör det! Värst vad jag lär mig här i Rumänien! :)

Idag har det varit en jätteskön dag. Jag sov till typ halv tolv sen åt vi frukost ihop och så har vi städat hela huset, läst, pratat och bara slappat. Jag är rätt trött både efter den långa resan hit och allt jobb då vi har jobbat över mycket också. Nu lagar vi mat för ikväll kommer några av de andra tjejerna; Johanna, Alex, Josefina och Alanna över på middag och film.
På bilderna ovanför ser ni Alanna (Irländska) och till höger Camilla och Märtha (svenskor)
PUSS Olgis

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla O!

Vad härligt att Ni kommer öppna Eden på onsdag. Måste kännas fantastiskt att nu få så bra lokaler att ha skolarbetet i.
Ni är så duktiga!
Skall bli jättekul att få se alla förbättringar Ni gjort. Jag hoppas jag kan få tag på lite nytt och fräscht material tills jag kommer i mars...

Krama alla barnen och en extra varm kram till lilla C..

Kärlek från Mum