torsdag 11 februari 2010

Scoala ci ciao!

Ville bara saga hej! Jag langtar efter er dar hemma! Hur har ni det?

Igar pa jobbert sa var jag Olivia office girls pa fm, vi overstte intruktioner om hur man anvander en febertermometer i andtarmen fran svenska till engelska. Detta ska sedan oversattas till rumanska och termometrarna ska delas ut i byn. Det var ganska svart att oversatta och det blev manga skratt..hmm. De andra i mitt team delade ut skor pa fm, till kvinnor.

Pa em var det Hw club och det gick bra, jag gjorde matte med nagra barn och gick i genom alfabetet med en annan liten kille!

PUSS och ha en bra dag! Om ca en vecka kommer mamma!
/Olgi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ciao Bella Olga!

Vad bra att Du längtar efter oss i Sverige ibland, så Du inte glömmer av oss..
Idag har jag bakat massor av kanelbullar, hela huset doftar..
Har fikat två gånger, hm.. Så nu orkar jag väl ingen middag..
I morse vid 6.30 var det -14 gr men nu är det dessbättre bara -3 gr, känns som det är mer lagom..
Kan tänka mig att Ni hade kul med översättningen om användandet av feber-termometern om jag känner Dig rätt, ha ha.

Te quiero Mama

Anonym sa...

Ciao!
Hemskt vad mycket rumänska du svänger dig med. Är riktigt imponerad.Pratar du rumänska med barnen? Verkar som det är ganska likt italienska och lite spanska.
Ska försöka lära mig några enkla fraser innan jag kommer ner.

Daddy K.

Anonym sa...

Hej Wingis!

Vadå termometer? Om man har feber eller inte märks ju på nosen, eller?

Sval nos= frisk.
Varm nos= feber.

HUR SVÅRT KAN DET VA?

Kramar och trevlig helg önskar
Bröderna Brothers (alias Grabbarna Grus)

Olga sa...

grabbar! det var smart, har jag inte alls tankt pa! Ska genast informera var lakare har om detta! TAck for att ni ar sa trogna blogglasare! Karlek i massor fran syrran

Pappa! JA du ska veta vad vi pratar rumanska...ar ratt duktig nu! Pratar massa rumanska med barnen, det maste vi ju. Ja gor det! Jag kan lara dig lite nar du kommer ocksa! KArlek i massor, dottern

Mamma! Aa avad gott med dina kanelbullar!! mmmums! Usch det later riktigt kallt...ja dte var kul! haha. Snart ses vi! Karlek i massor, dottern