lördag 23 januari 2010

Hello darlings

Lordag idag och jag har varit pa bergravning. Det var verkligen en upplevelse att vara med pa en romersk begravning. De ar valdigt pakostade och overdadiga da det ligger stor ara i detta. Det borjade hemma hos paret med vanner och familj, och hela byn samlad. Med var aven en orkester och en prast saklart. Det var open kista. Barnen blev valdigt glada att se oss! Nar detta var klart gick man som i ett tag efter likbilen, som var full med blomsterkransar, som korde till kyrkogarden. Nedsanktes sedan i graven.

Igar maste jag bara saga var en san otroligt bra dag pa jobbet! Vi fick gjort sa mycket! Vi delade ut mjol i byn, sorterade skor (hundratals!) och pa eftermiddagen hade vi anordnat ett helt rum fyllt med barnskor som skolbarnen skulle fa valja mellan. Det kandes viktigt att de fick chansen tt valja forst sa de kunde fa sa bra skor som mojligt. Detta gick sa bra och ni skulle sett gladjen nar de fick valja skor! Det fanns alltifran kangor, stovlar, gummistovlar, sandaler, gymnastikskor och fotbollskor. Det verkade som att alla hittade nagot som passade just dem.

En av flickorna var inte nojd med nagra va de varma kangorna jag visade for henne men nar hon fick syn pa ett par illroda mockaskor med dragkedjor blev hon overlycklig och upprepade hela tiden ; "Olga de har tycker jag om, de ar jattefina! " Sa otrligt roligt att fa tillbringa sa mycket tid med barnen, att vara med de och valja skor och se gladjen i det!

Det finns sa mycke jag kan beratta om de olika barnen och dagen igar men det ar svart att uttrycka, men nu fick ni alla fall en liten inblick.

I love you /Olgis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla O!
Vilken upplevelse även om anledningen var sorglig..
Vad fint att Ni hade möjlighet att vara med..
Vad glad jag blir att barnen fått nya skor, tyckte när jag var och hälsade på att väldigt många var barfota..
Låter också som Ni fått bra "snurr" på HW-club, kanonkul verkligen.
Jag har en hel del nya idéer som jag tror Ni kan få nytta av..

Love U/Mum

Anonym sa...

åh vilken känsla det måste vara att få göra barnen så glada! saknar sig! puss Lisa

ANNA sa...

hej olga! så kul o läsa om vad du gör. jättespännande. vet du hur länge du ska stanna? saknar dig!! puss ana!

Olga sa...

Mamma! Ja det var en upplevelse aven om det saklart var trakigt. Alla verkade valdigt glada over att vi var dar. Jag alngtar tills du kommer och fler ideer ar kanon bra! Love u too! /O

Lisa! Ja det ar dte verkligen, aa du skulle alska det Lisen. Jag saknar dig med, detvet du. Puss Olg

Ana! Tankte precis pa dig! Kul att du laser min blogg :) Hoppas du har det bra! Imorgon aker ju Saris! :) Nej jag vet inte..max tre manader, vi far se. Saknar dig! Love Silvia