torsdag 2 december 2010

Drunk romanian and nailpolish

Well...

Ja igår kväll när jag, Karin och Märtha skulle hem till Karen, Liz och Beth som bor typ 5 min bort från oss ser vi en stupfull man ligga i diket. Jag går fram till honomn och frågar hur det är med honom. Han är helt borta stackaren och ser riktigt sjabbig ut...det regnar och är svinkallt. Han sluddrar väldigt och han verkar inte ha koll på i vilken riktning han bor. Jag lyckas resa honom upp och så stödjer han sig på oss. Vi går bort till en närliggande bar (ironiskt jag vet) men vi tänkte att han kanske varit där tidigare under kvällen eller kanske finns det någon som känner igen honom. Vi får honom att sätta sig ner och som tur är kommer det en man cyklande som känner honom. Han säger att detta händer rätt ofta och ringer till mannens bror som lovar att komma och hämta honom. Så det sig...det känns som att alkohol är ett stort problem här men samtidigt kanske det bara är mer påtagligt här än i Sverige.

Idag var det sista dagen på Hw club innan jul. Det känns ju lite tråkigt men också lite skönt. Vi tycker der är jättekul samtidigt som det har varit en rough season då vi haft hemundervisning vilket inte är det lättaste. Det gick helt ok på hw club idag. I sista familjen fick jag mina naglar målade under tiden...inte illa. ;)

Förresten! Imorse när jag satt på ledarskapsutbildningen- som var jättebra! Handlar om sin kaarktär och vi gick igenomn tre principer; Generosity, Restrainment (att tänka på vad och hur man använder sina ord) och HArd working. Jätteintressant! Då fick jag i alla fall ett paket i knäet! Det var från fam Sandberg som som skickat kort och en jättefin necessär från Thailand, åå vad glad och överraskad jag blev! Om ni läser detta så TACK än en gång!

Nu är jag hemma efter att ha bokat hotellrum till pappa, Hilda och Hedvig som kommer hit i februari. Nu ska jag duscha, äta middag med mina sambos och sen vet jag inte, kanske händer något kul ikväll.

Hoppas ni har det bra,
kärlek i massor
Olgi

1 kommentar:

Anonym sa...

Ciao!

Åh vad gulliga de är som skickar paket till Dig... Systrarna fick också, så jag vet hur fina de är...
Hoppas Ni får en riktigt bra helg och att det inte blir för mycket regn...

PoK Mum