söndag 12 december 2010

Fredag, lördag, söndag


















Vilken helg...som vanlig händer det massa saker och jobbet i fredags var sjukt intensivt och jag var jättetrött efteråt. Vi hade nämligen skoutdelning i veckan och det är svårt. Vi har jättemycket skor till kvinnor men inte alls mycket till killar. Vi delade ut till de vuxna och då står alla barn och skriker och undrar varför de inte får skor. Vi har inte tillräckligt med barnskor...det är så jobbigt när man känner att man säger mer "nej" än "ja". Nu är det kallt också och vi har haft snö i ett par dagar. Jag kände mig rätt ledsen efter jobbet. När jag och Alex gick hem till en familj för att ge skor till tre barn som vi hade lovat så sprang det ca 10 barn efter oss hela vägen som sa: Olgi, är dte skor? jag vill också ha! Kolla på mina skor de är trasiga och läcker in vatten! När ska jag få skor? Jag kan inte gå till skolan om jag inte får skor! Jag känner mig så dum! Lite som "en dålig människa" om ni förstår...man vill ju kunna ge till alla och vara rättvis mot alla. Vi bestämde att vi ska göra en lista på alla barn som verkligen behöver skor och ge till dem imorgon, måndag. Förhoppningsvis blir det rätt så¨lugnt och bra.

Om jag ska berätta lite vad vi gjorde i helgen så var vi på fest, för Sam fyllde 29 år. Det var kul, alla var där och det blev som vanligt massa bra musik, dans och så körde vi charader och några "icke svenskar" gjorde pennan i flaskan..haha.

På lördagen åt vi alla i mitt hus brunch med de andra tjejerna i deras hus. Sen hängde vi där hela dagen. JAg, Alex och Karin bakade julgodis; chokladkola med apelsin, chokladtoppar, knäck och lussekátter. Nigel kom över en stund och vi dansade, tog fåniga kort...vi åt alla middag tillsammans som Alanna lagade, vi fikade med våra bakverk och såg på Sex and the city och skrattade så vi dog. Sen övade vi julsånger också...vi ska nämligen ha ett överrasknings Luciatåg imorgon kväll för alla icke svenskar! Det var också det en del av bakverken kommer gå till. Det blev sent igår, jag och Karin var hemma vid 3.

Idag så har det varit en jätteskön dag! Sov till ca 12 och åt en god frukost. Sen har vi städat typ hela dagen. Inte bara sopat och diskat utan också roliga saker; ställt i ordning och satt upp bilder och tavlor. Det blev riktigt fint! Vi hade hela organisationen här på fika precis, för att fira Märthas födelsedag. Den är om två veckor men hon åker hem på tisdag. Olivia åker också hem på tisdag vilket jag tycker är jättetråkigt. Hon vet nämligen inte än när hon kommer tillbaka.

Jag åker alltså hem den 21 dec. och åker tillbaka hit den 11 jan. Ska bli så roligt att komma hem och träffa familj, vänner och fira riktig svensk jul.

Här kommer lite bilder...de säger ju mer än tusen ord eller hur?!

Puss Olgi

Inga kommentarer: