söndag 13 december 2009

Pancota marknad och orlando Bloom

Igar var jag, Camilla, julia, Martha, Gid, sam och liz pa en marknad i pancota. Dar kan man kopa alltifran verktyg, langos, klader, skor, telefoner... jag hittade inte sa mycket men at tva langos och kopte rumanskt julgodis.

Vi var ocksa i en second hand affar, svensk faktiskt! Jag hittade en bla skjorta som det stod "Goteborgs sparvagar" pa..haha det ar alltsa den uniformen chaufforererna i Goteborg bar...ta det lugnt, jag lovar att jag inte kopte den, aven ifall jag var frestad. :)

Igar kvall at vi middag har hemma allihopa (forutom Johnny och Miia som akt hem nu, saknar dem! ) Liz var har igar kvall och at med oss och sen sag vi pa "Sagan om Ringen" vilket gjorde mig overlycklig da en viss Orlando Bloom ar med i den filmen. Da skrattar de andra at mig.

Karlek, Love och Dragoste till er dar hemma!

Pussar Olgis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ciao!

Göteborsg spårvägar i Rumänien!!
Hade varit en perfekt present till Hedvig på hennes fördelsedag.
Spar lite av det rumänska godiset tills du kommer hem, för det skulle jag vilja testa.

D Kool

Anonym sa...

Ciao!

Låter helt underbart med Rumänsk julmarknad.. Jag har tänkt mycket de sista dagarna på de små barnen och deras familjer, saknar dem alla och undrar hur det blir i jul för dem.. Bara det inte blir för kallt. Har varit inne och kollat temp. för kommande vecka.. Det blir kallare nu.. Känns jobbigt att tänka på när jag vet hur deras hus ser ut.. Hoppas de har tillräckligt med ved och varma kläder..
Jag sänder varma tankar och mycket längtan till mina små-vänner....

Kram mamma